vrijdag 26 december 2014

Kringloop

In een eerder artikel schreef ik al over mijn liefde voor de kringloopwinkels. Ik vind het geweldig om te struinen door zulke winkels. Het is voor mij net één groot warenhuis. Huishoudelijke spullen, boeken, speelgoed, meubels en niet te vergeten kleding. Alles onder één dak en zooooo goedkoop. Dat is nog wel het aller-aller leukste.
Vandaag een verslag van een bezoek aan de Kringloopwinkel in Ede. Restore genaamd.


Bij binnenkomst pak ik alvast een winkelmandje. Ik heb wel geleerd dat alles wat je ziet en wat je leuk lijkt je meteen in je winkelmandje moet leggen. Het is me te vaak overkomen dat ik later alsnog iets wilde pakken dat, helaas, al door een ander was meegenomen.
Al eerste snuffel ik altijd bij de kleding. Geweldig wat een keuze en wat een mooie merken kunnen hier tussen hangen. 
De kleding is allemaal gewassen en ruikt heerlijk fris! Er zijn paskamers om de kleding te passen en grote passpiegels. "Vies" vind ik het niet omdat ik ook niet weet wie nieuwe kleding allemaal heeft gepast voordat ik het koop. Bij thuiskomst was ik de aangekochte tweedehands kleding en dan is het voor mij NIEUW! Daarna snuffel ik graag tussen de boeken.
 Op één van mijn verjaardagen, ik zat nog op de basisschool, kreeg ik dit boekje:
Hier bleken nog veel meer delen van te zijn. Ik ben nu bezig om de serie compleet te krijgen. Ze zijn niet meer in de winkel te koop. Daar zou ik ze ook niet gekocht hebben want de uitdaging is om deze serie tweedehands bij elkaar te sparen. In elke kringloop en op elke rommelmarkt zoek ik naar deze boekjes. Het is al aardig gelukt om de serie uit te breiden:
In mijn portemonnee zit een briefje met daarop de nog ontbrekende titels. Nog vier titels te gaan en de serie is compleet!
Ook tussen het serviesgoed en de huishoudelijke spullen is het heerlijk om te snuffelen. Op deze wijze zijn hier al heel wat schalen, bakjes, mokken en ander keukengerei binnen gekomen. 
Al een aantal keren was ik op rommelmarkten dit schaaltje tegen gekomen.
Naar gekeken, vast gepakt maar laten staan. Uiteindelijk er toch één gekocht en nu zie ik ze niet meer.....Eén mooi toetjes schaaltje terwijl we met z'n vijven zijn. Dat werkt niet. Toch, bij gezondheid, maar weer eens snel naar een kringloop toe.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten