vrijdag 13 maart 2015

De pizza saus pot

Tunnelvisie. Dit woord viel hier de afgelopen periode nog al eens. Ik vind het dan leuk om op te zoeken wat het woord precies betekent.
Op Wikipedia vond ik een nogal uitgebreide omschrijving. Deze zin sprong er voor mij uit: 
"Er wordt ook wel gezegd dat iemand oogkleppen draagt: net als bij een trekpaard verhinderen dergelijke kleppen dat men om zich heen kan kijken en daardoor afgeleid raakt van hetgeen direct voor hem of haar gebeurt."
Ik heb wel eens last van tunnelvisie. Doe graag de dingen zoals ik ze doe.
Probeer ook weinig nieuwe producten uit. Blijf hangen in het oude vertrouwde.

Gelukkig hebben de kinderen daar veel minder last van en zo belandde deze pot in de boodschappenkar:
Zo grappig want ik merk zo'n pot niet eens op in de winkel. (Kan ook bijna niet, gezien  het tempo waarmee ik mijn boodschappenbriefje afhandel in de winkel...)
Eén van de kinderen had bij de buren een tosti gegeten met deze saus erop.
Het idee is zo simpel en het resultaat verrassend lekker.
Voor deze tosti kun je vers maar ook oud brood gebruiken. 

Besmeer de boterham met boter.


Smeer er dan een royale laag Tosti Quick Saus op.



Beleg de boterham daarna met plakjes kaas.



 Leg hierop een andere boterham die ook besmeerd is met de Tosti Quick Saus.


Even bakken in de koekenpan totdat de boterham goudkleurig en knapperig is.
Je kunt volop variëren met je beleg. Maak er bijvoorbeeld broodpizza's van. Denk dan als extra beleg aan ham, ananasstukjes of schijfjes champignons. 
Zo heb je snel een warm en hartig lunchgerecht.

De pot leent zich ook uitstekend voor een warme hap tijdens een verjaardagsfeest.
Snij een (afbak)stokbrood in plakjes.
Besmeer de plakjes met de Tosti Quick Saus en strooi er wat geraspte kaas overheen.


Even in de oven op 200°C totdat de kaas gesmolten is en serveer direct.


Dit was een stukje zelf-reflextie. De genezing van deze tunnelvisie voor mij is: neem je kinderen mee naar de supermarkt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten