vrijdag 30 januari 2015

Oud brood

Hoe ik ook mijn best doe om in te schatten hoeveel boterhammen er gegeten gaan worden, toch heb ik regelmatig "oud" brood. Ik ging op Internet de definitie van 'oud brood' opzoeken omdat ik benieuwd ben wanneer brood nu eigenlijk 'oud' brood is. Beschamend! Ik kon geen definitie vinden.....
Nu kan ik me voorstellen dat bij de één brood sneller de titel 'oud' krijgt dan bij een ander.
We zouden hier dus nog eindeloos over kunnen doorgaan maar dan wordt het brood alleen maar ouder.....

We zijn het er vast over eens dat we brood niet weggooien. Tijd om aan de slag te gaan!

Dit recept kwam ik ook weer tegen op Welke.
Op de foto hierboven zie je welke ingrediënten je nodig hebt.
Begin met het besmeren van de boterham met ketchup:
Beleg dan de helft van de boterham met plakken kaas:
Strooi daar bovenop wat gedroogde oregano kruiden:
Leg daar bovenop één of twee knakworstjes:
Maak zoveel boterhammen als je nodig hebt en leg ze in een ovenschaal:
Besprenkel de boterhammen met wat olijfolie.
Schuif de ovenschaal met boterhammen ongeveer 10 minuten in een oven van 180 graden C. De boterhammen zijn goed als de kaas gesmolten is en de boterhammen knapperig zijn.

Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten